وینچ های کشنده(Pulling Winch)

  • طراحی و ساخت انواع وینچ‌های کشنده
  • دارای سیستم‌های الکتریکی گیربکسی، هیدرولیک و نیوماتیک
    • دارای توان 500کیلوگرم تا 500 تن جهت کشش و باربرداری
    • دارای طراحی متفاوت
      • دارای درام های متفاوت جهت سیم بکسل و زنجیر
      • استفاده از ترمز گیربکس و ترمز موتور مگنتی و ترمز درام

ما همیشه از طیف وسیعی از ابزارها برای حمل و نقل و جابجایی استفاده می کنیم که این امر باعث می شود که ما راحت تر بتوانیم عمل جابجایی را انجام دهیم، بنابراین از همان ابتدا آموختیم که برای جابجایی و حمل کالاها از روش هایی مانند قرقره و موارد مشابه استفاده می شود، با وجود قرقره های بیشتر روند انتقال آسان تر و بهتر، و بنابراین این روال روز به روز ادامه می یابد تا اینکه از گیر بکس ها در این امر کمک می کنند.

گیربکس ها گشتاور را تا حدی افزایش داده تا عملکرد قابل قبولی را با کمترین تلاش ارائه دهد و این باعث استفاده از گیربکس هایی برای انتقال و جابجایی شده که از نظر گشتاور قابل تحمل متغیر هستند و در صنایعی مانند ساختمان سازی، معدن، حمل و نقل و غیره استفاده می شود.

وینچ کشنده وینچ کشنده vin

وینچ چیست و چگونه کار می کند

وینچ کشنده سیستمی است که توسط نیروی محرکه ایجاد شده به وسیله الکتروموتور یا هیدروموتور و یا موتور احتراقی و پس از انتقال نیرو به گیربکس سرعت آن را کم می کند و قدرت آن را افزایش می دهد و یک شفت رابط از خروجی گیربگس متصل به درام یا قرقره شده و در عمل گردش درام سیم بکسل را به دور آن پیچیده شده و باعث حرکت رفت و برگشتی می شود و از طریق این سیستم و سیم بکسل متصل به آن به صورت افقی و عمودی اجسام و سایر موارد را حرکت می دهد.

وینچ کشنده وینچ کشنده vin2

اجزاء وینچ

وینچ ها از قطعاتی تشکیل شده اند که شامل قسمت تولید نیروی محرکه که می توانند به صورت دستی، برقی، هیدرولیکی، پنوماتیکی و سوخت های فسیلی است که این سیستم ها نسبت به نوع کاربری و شرایط محیطی در هر وینچ متغیر است.

قسمت بعدی گیربکس است که از اهمیت زیادی برخوردار است و مدل و اندازه آن در کاربردهای مختلف متفاوت است، قسمت بعدی درام یا قرقره است که وظیفه انتقال گشتاور گیربکس و سیم بکسل را بر عهده دارد.

وینچ برقی یا وینچ الکتریکی

وینچ های برقی که به وینچ الکتریکی نیز نامیده می شوند، متداول ترین وینچ های کشنده هستند که از موتورهای الکتریکی در این سیستم استفاده می کنند. این سیستم به عنوان اتصال با موتور الکتریکی، شفت مستقیم یا به عنوان قرقره یا در نهایت به عنوان چرخ دنده الکتریکی استفاده می شود که در وزن های مختلف قدرت موتور الکتریکی و همچنین در وینچ تک فاز متفاوت است. از موتور برقی با قدرت کم می توان استفاده کرد. در وینچ های قدرتمند، از موتورهای الکتریکی ۳ فاز با کارایی بالا استفاده شد که دارای قابلیت ترمز نیز هستند، به این معنی که هنگام متوقف شدن موتور الکتریکی ، شفت اصلاً حرکت نمی کند و در این نوع وینچ اغلب بین دورهای ۱۰۰۰ دور در دقیقه، ۱۵۰۰، ۳۰۰۰ موتور ۱۵۰۰ موتورهای برقی مطلوب تر هستند که توسط چرخ دنده، تسمه V و اینورتر تبدیل می شوند.

وینچ هیدرولیکی یا Hydraulic Winch

وینچ های هیدرولیکی همانند وینچ هایی که در قسمت های قبل توضیح داده شد، دارای اثر کشنده هستند، با این تفاوت که از واحد هیدرولیک در قسمت محرک استفاده می شود. واحد هیدرولیک شامل یک مخزن روغن هیدرولیک و یک پمپ روغن هیدرولیک، لوازم جانبی (شیلنگ هیدرولیک) است. سوپاپ های فشار، تنظیم کننده های جریان، شیرهای کنترل جهت و در نهایت یک موتور هیدرولیک که یک عملگر دوارانی است. پس از اتصال به گیربکس و انتقال قدرت، خروجی موتور هیدرولیک درام یا حلقه سیم بکسل را حرکت می دهد و می تواند از طریق سوپاپ های کنترل سرعت جریان را کاهش داده و قدرت موتور را افزایش یا کاهش دهد.

مشخصات وینچ کشنده

وینچ اطلس
ظرفیت (TON)ارتفاع سیم (M)قطر سیم (mm)موتورگیربکس
۱۱۰۰۱۰SEW
۲۱۵۰۱۲SEW
۳۱۵۰۱۴SEW
۵۱۵۰۱۶SEW
۶۱۵۰۱۶SEW
۸۲۰۰۱۸SEW
۱۰۲۰۰۲۰SEW

وینچ کشنده وینچ کشنده vin5

جمع بندی

بازرگانی محمود قراچورلو عرضه کننده وینچ های کشنده است. این محصول از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است تا در سالهای آینده در خدمت شما باشد. با استفاده از تکنولوژی روز و با توجه به مشتریان طراحی شده است. بازرگانی  محمود قراچورلو  نیازهای شما را برآورده می کند و کیفیت عالی را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهد.

جهت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر به برگه ثبت سفارش و یا برگه تماس با ما مراجعه فرمایید.