تسمه های دوبل ۱ تا ۱۰ تن ویژه حمل بار و جابجاسازی کالاهای خطرناک، وزین و حساس که  نباید صدمه ای به بدنه آن ها در صورت  جابجایی وارد شود، استفاده می شوند و دارای عرضهای گوناگون و در طولهای متنوع و بصورت دولا یا همان دوبل تولید می شوند. عموما توسط دستگاه های بافنده ی صنعتی، تسمه ها تولید می شوند. تسمه های حمل بار ساخته شده از الیاف نایلونی یا پلی استر هستند.

تسمه وطناب تسمه و طناب ابریشمی تسمه و طناب ابریشمی mgtrade1

تسمه انتقال قدرت پلی آمید چرمی

تسمه های انتقال نیرو با ضخامت ها و انواع متنوع بوسیله متخصصین و کارشناسان توسعه یافته و در معتبرترین شرکت های اروپایی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام خاص و متخصص در ماشین آلات صنعتی بوده و با شرایط کاری تسمه انتقال نیرو مطابقت دارند.

سه گروه از تسمه های انتقال نیرو شامل:

در مکان هایی که قدرت بیشتر است تسمه انتقال نیرو با لایه پلی آمید مورد استفاده قرار می گیرد.

در جاهایی که سرعت بالا است تسمه انتقال نیرو با لایه نخ پلی استر مورد استفاده قرار می گیرد.

در قدرت و سرعت بالا تسمه انتقال نیرو با لایه پلی آمید به همراه نخ پلی استر  به طور همزمان مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه های انتقال نیرو با سه گروه ذکر شده در بالا در صنعت نساجی کاربرد فراوانی دارند. در صنایع دیگری مانند کاشی سازی، چاپ و بسته بندی، قالب سازی به ویژه قالب کفش، سنگ و گرانیت، نفت و پتروشیمی و حتی در ماشین های متعادل کننده چرخ خودرو، ریسندگی و بافندگی و … استفاده می شود. نوع دیگری از تسمه محرک با شکل و انعطاف منحصر به فرد به نام تسمه کششی وجود دارد که همانطور که از نامش پیداست تا حدی کشیده می شود.

تسمه تسمه و طناب ابریشمی تسمه و طناب ابریشمی mgtrade2

طناب های ابریشمی

 طناب های ابریشم عموماً از چند رشته ساخته می شوند و به صورت رشته های مختلف پارچه ساخته می شوند و در صنعت کشتیرانی و حتی گاهی در صنایع نظامی کاربرد فراوانی دارند. طناب ابریشم در رنگ های مختلف و گاهی با نخ های رنگی مختلف بافته می شود که در برخی صنایع از اهمیت خاصی استفاده می شود. یکی از خواص مثبت نخ های ابریشم، وزن کم آنها با وجود استحکام کششی بالا است. بازرگانی محمود قراچورلو عرضه کننده انواع و اندازه های مختلف طناب ابریشم در ایران است.

طناب تسمه و طناب ابریشمی تسمه و طناب ابریشمی mgtrade3

ویژگی مکانیکی طناب ابریشمی

طناب ابریشمی که عموما در ۳ رشته بافته می‌شود و معمولاً در قرقره‌های ۲۲۰ متری بسته‌بندی می‌شود، از استحکام کششی بالایی برخوردار است، در حالی که چگالی کم طناب‌های ابریشمی که در کمپینگ و قایق‌رانی کاربرد فراوانی دارد، گاهی اوقات در ۸ رشته نیز بافته می‌شود. هنگام ارزیابی کیفیت طناب ابریشم اندازه ای به نام Knotted تعریف می شود که برای ضربه ۱۰ کیلوگرمی وارد می شود و نسبت آن پس از بلند کردن بار نباید از طناب ابریشم قطر ۱٫۲ بیشتر شود. انعطاف پذیری اندک و عدم جذب از دیگر مزایای طناب های ابریشمی است.

در ادامه لیستی از ویژگی های طناب ابریشمی آمده است:

  • دارای وزن کمتر درمقایسه با سایر نخ ها
  • در برابر اشعه فرابنفش مقاومت زیادی دارد
  • هیچ آسیب و وصدمه ای به دیگر موجوات ندارد
  • هنگام گره زنی اختلالی ایجاد نمی کند
  • کش نمی آید و پرز هم نمی دهد
  • آب و رطوبت را جذب نمی کند
  • غیر قابل اشتعال و در برابر اسید مقاوم است

در آخر

بازرگانی محمود قراچورلو وارد کننده و فروش انواع تسمه ها و طناب های ابریشمی باربرداری برای صنایع دریایی، نظامی، ورزشی، خدمات ایمنی و مصارف عمومی است. این محصول از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است تا در سالهای آینده در خدمت شما باشد. با استفاده از تکنولوژی روز و با توجه به مشتریان طراحی شده است. بازرگانی  محمود قراچورلو  نیازهای شما را برآورده می کند و کیفیت عالی را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهد.