جرثقیل برقی زنجیری
۲ آذر , ۱۳۹۹
جرثقیل برقی چینی
۲ آذر , ۱۳۹۹

دسته بندی انواع سیم بکسل بر اساس نوع بافت

دسته بندی سیم های بکسل از نظر نوع بافت:

  • بافت معمولی regular lay
  • بافت لنگ lang lay
دسته بندی سیم های بکسل از نظر نوع بافت  دسته بندی انواع سیم بکسل بر اساس نوع بافت regular lay vs lang lay 1
دسته بندی سیم های بکسل از نظر نوع بافت

به صورت کلی ساختار سیم های بکسل دارای ۳ بخش اصلی

  • مرکز سیم (core)
  • سیم های تشکیل دهنده (wire)
  • کلاف های تشکیل دهنده سیم(strand )

ساختار سیم بکسل دارای ۳ بخش اصلی است

میباشد.
جهت بافت سیم بکسل ابتدا تعداد مشخصی وایر را با چیدمان خاصی به دور هم میتابند تا استرند ها به وجود آیند جهت تابیدن وایر ها میتوانند به صورت چپ گرد یا راستگرد باشند.

در مرحله دوم بسته به نوع ساختار سیم ( چهار رشتهشش رشته، هشت رشته ؛ نه رشته و …) تعداد مشخصی از استرند ها به دور یک مغزی که میتواند از جنس کنف یا فولاد باشد تابیده می شوند . که این تابیدگی نیز میتواند راست گرد یا چپ گرد باشد.

حال اگر در یک سیم بکسل نیاز بی بافت چپ گرد باشد به صورت معمول باید از استرند های(رشته های) راست تابیده شده استفاده کرد و اگر نیاز به بافت راست گرد در سیم باشد باید از استرند های (رشته های) چپ گرد تابیده شده استفاده کرد که در این صورت محصول نهایی سیم بکسل بافت معمولی یا رگولار لی regular lay به دست می آید که با علامت مشخصه اختصاری Zs یا Sz نشان داده میشود .

جهت بافت سیم بکسل  دسته بندی انواع سیم بکسل بر اساس نوع بافت

در صورتی که بنا بی نیاز در بافت سیم بکسل راست بافت از استرند های(رشته های) راست تابیده شده یا در سیم بکسل چپ بافت از استرند های(رشتههای) چپ تابیده شده استفاده شود محصول نهایی سیم بکسل لنگ بافت (lang lay)به دست میآید که با علامت اختصاری Zz یا Ss نشان داده میشود شایان ذکر است حرف Zنشان گر راست بافت و حرف S نماد چپ بافت بودن میباشد .همچنین حرف بزرگ نمیانگر جهت بافت سیم بکسل و حرف کوچک نشانگر جهت تابیدن استرند ها میباشد .

به طور کلی اغلب سیم بکسل ها جهت مصا ف معمولی به صورت رگولار یا معمولی کل در آنهای جهت تابیدگی استرندها بر عکس جهت بافت و تابیدگی سیم بکسل میباشند ، بافته میشوند و سیم بکسل های لنگ بافت lang lay بیشتر مصارف خاص دارند که به طور مثال میتوان از سیم بکسل های استفاده شده در تله کابین ها و تله سیژ ها نام برد.

تدوین : امیر سیاهپوش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *