انواع جرثقیل برقی
۳۰ آبان , ۱۳۹۹
جرثقیل برقی زنجیری
۲ آذر , ۱۳۹۹

قیمت سیم بکسل های جرثقیل

  قیمت سیم بکسل ها همانند معیارهای انتخاب آنها تحت تاثیر فاکتورهای بسیار متعددی قرار دارند. مهمترین این فاکتورها جنس سیم بکسل است چرا که سیم بکسل های استنلس استیل در گرید های مختلف قیمت بالاتری از سیم بکسل های فولادی در سایز برابر دارند که بدلیل قیمت بالاتر جنس استنلس استیل (بدلیل وجود کروم و نیکل در ساختار آنها) است.

قیمت سیم بکسل های جرثقیل قیمت سیم بکسل های جرثقیل قیمت سیم بکسل های جرثقیل

در کنار متریال بکار رفته کشور و شرکت تولید کننده سیم بکسل ها نیز از عوامل بسیار تاثیر گذار در قیمت آنها است. کاملا طبیعی به نظر میرسد که در سایز و ساختار برابر قیمت سیم بکسل آلمانی حتی تا چند برابر بیشتر از قیمت سیم بکسل های چینی و حتی کره ای باشد. نوع بافت و تکنولوژی تولید نیز از عوامل دیگر تاثیر گذار بر قیمت سیم بکسل ها می باشد. برخی از بافت ها از شکل خاصی مفتول در استرند استفاده می کنند مانند سیم بکسل های کمپکت که تولید این ساختارها برای بسیاری تولید کنندگان مقدور نمی باشد.

در مورد سیم بکسل های فولادی استحکام تسلیم کششی مفتول های بکار رفته نیز از عوامل دیگر موثر در قیمت آنها می باشد. سیم بکسل ها با تنسایل بالاتر دارای مقاومت کششی بالاتری هستند. آنچه گفته شد کم و بیش پیرامون سیم بکسل ها بوده و فاکتورهای متعدد دیگری نیز که اکثرا در مورد فاکتورهای امنیتی هستند به لیست بالا افزوده می شود.

سیم بکسل های گالوانیزه مقاومت در برابر زنگ زدگی نسبتا مناسبی دارند اما باز هم چون این مقاومت با آبکاری حاصل شده و نه بصورت ذاتی در تماس با املاح و نمک ها و کلرید ها دچار خوردگی می شوند.

قیمت سیم بکسل های جرثقیل و تاور کرین قیمت سیم بکسل های جرثقیل قیمت سیم بکسل های جرثقیل

سیم بکسل استنلس استیل در گرید های ۳۰۴ معروف به بگیر (توسط آهنربا) و گرید ۳۱۶ معروف به نگیر با دارا بودن ۱۸% کروم و ۸% نیکل در ساختار خود مقاومت ذاتی مناسبی را در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارند. تفاوت این دو گرید در وجود ۲% مولیبدن یوم در ساختار گرید ۳۱۶ است که مقاومت در برابر کلرید ها را به میزان قابل توجهی در ساختار سیم بکسل استنلس استیل ۳۱۶ بالا می برد.

لازم به ذکر است که قیمت سیم بکسل استنلس استیل بسیار بالاتر از سیم بکسل فولادی گالوانیزه است و بدین ترتیب انتخاب بین این دو اندکی با چالش همراه است. چرا که یکی قیمت مناسب تر دارد و دیگری مقاومت طولانی تری دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *