روغن سیم بکسل یا روان کننده سیم بکسل چیست؟

روغن بکسل برای سیستم های کششی استفاده می شود که طناب بکسل همیشه تحت خمش و فشار و با توجه به شرایط کار در  آسانسور کار می کند و در معرض گرد و غبار هوای شهر قرار می گیرد. سیم بکسل باید هر ۲۵۰،۰۰۰ استارتر یا حداقل یکبار در سال  روغن کاری صورت گیرد. روغن مورد استفاده باید با روغن مورد استفاده سازنده سازگار باشد. روغن مورد استفاده باید دارای نفوذ پذیری بسیار کم ویسکوزیته پایین باشد و دارای چسبندگی خوب و نفوذ به لایه های داخلی طناب بالابر باشد. ویسکوزیته روغن در دمای ۹۸ درجه سانتی گراد ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتی گراد است. لازم به ذکر است که روغن های سنگین و چسبناک برای سطح خارجی طناب بکسل مضر هستند. به دلایل مختلفی تمامی سیم بکسل ها جهت مراقبت و نگهداری به روغن کاری نیاز خواهند داشت. برای روغن کاری نیاز به روغن مناسب است تا سیم بکسل ها را در برابر زنگ زدگی، فرسایش و خوردگی محافظت نماید. بنابراین روغن کاری به موقع سیم بکسل می تواند تاثیر چشم گیری در افزایش طول عمر سیم بکسل داشته باشد.

یکی از مسائل مهمی که در روغن کاری سیم بکسل باید مورد توجه قرار گیرد این است که به هیچ عنوان نباید از گریس، روغن هیدرولیک و دیگر روغن ها برای روان کاری سیم بکسل استفاده کرد چرا که از لحاظ ترکیب مواد و ویسکوزیته تناسبی با آلیاژ به کار رفته در سیم بکسل ندارند و نه تنها موجب افزایش طول عمر سیم بکسل نمی گردد، بلکه باعث ایجاد تاثیرات منفی بر روی سیم بکسل خواهد بود.

روغن سیم بکسل روغن سیم بکسل mgtraderg

روغن های مخصوص سیم بکسل آسانسور

بنابراین به طور قطع باید از روغنی استفاده کرد که مخصوص سیم بکسل طراحی گردیده است. روغن سیم بکسل گوستاولف آلمان (T86) یکی از باکیفیت ترین روغن های موجود در دنیا برای سیم بکسل است. این روان کنندۀ خاص قادر به نفوذ در داخل انواع سیم بکسل بوده و موجب کاهش ساییدگی و جلوگیری از فرسایش سیم بکسل می گردد.

نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور:

آمار نشان می دهد که سیم بکسل های خشک ۸۰% عمر کمتری نسبت به سیم بکسل هایی دارند که روغن کاری شده اند. به دلیل اینکه سیم بکسل های آسانسور به طور مرتب در تماس با فلکه بوده و تحت فشار هستند، بنابراین بازرسی دوره ای از سیم بکسل برای بررسی میزان روغن موجود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور روغن سیم بکسل روغن سیم بکسل

سیم بکسل های آسانسور اغلب در هنگام تولید روغن کاری می شوند. با این حال با گذشت زمان ممکن است سیم بکسل رفته رفته روغن خود را از دست بدهد. برای پی بردن به اینکه سیم بکسل نیاز به روغن دارد یا خیر یک آزمایش ساده وجود دارد. می توان یک پارچۀ سفید و تمیز را روی سطح سیم بکسل قرار دهید. چنانچه اثری از روغن بر روی پارچه مشاهده شود نیازی به روغن کاری نیست. اما در غیر اینصورت سیم بکسل می بایست روغن کاری شود.

برای روغن کاری سیم بکسل آسانسور معمولا از یک قلمو استفاده می شود؛ بدین صورت که ابتدا یک قسمت از سطح سیم بکسل را آغشته به روغن میکنیم (روغن T86 گوستاولف قابلیت اسپری کردن دارد.) و سپس با استفاده از قلمو روغن را در امتداد سیم بکسل پخش میکنیم. دقت شود میزان روغن بر روی سیم بکسل نباید به حدی باشد که روغن سرازیر شود. مقدار روغن می بایست به حدی باشد که اثر آن بر روی یک پارچه تمیز قابل مشاهده باشد.

روغن T86 گوستاولف مخصوص آسانسور روغن سیم بکسل روغن سیم بکسل

بازرگانی محمود قراچورلو به عنوان نماینده شرکت گوستاولف آلمان، روغن T86 را در انبارهای خود موجود کرده و در صورت نیاز می توانید این محصول را سفارش دهید.

برای سفارش محصول و دریافت اطلاعات بیشتر به صفحات تماس با ما و ثبت سفارش مراجعه فرمایید.