قیمت سیم بکسل مغز فولادی
۲۰ آبان , ۱۳۹۹
اولین گردهمایی قویترین مردان پایتخت
۲۱ آبان , ۱۳۹۹

کدام برند برای سیم بکسل جرثقیل سقفی مناسب است؟

کدام برند برای سیم بکسل جرثقیل سقفی مناسب است

 با آشکار شدن اهمیت و عملکرد مناسب سیم بکسل ها در جابه جایی و بلند کردن اجسام، امروزه از انواع سیم بکسل در تمام صنایع بزرگ و کوچک استفاده می شود. یکی از قطعات مهم در انواع جرثقیل سقفی، سیم بکسل می باشد. انتخاب سیم بکسل مناسب برای حفظ امنیت وعملکرد مناسب در جرثقیل سقفی بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم درباره این که کدام برند برای سیم بکسل جرثقیل سقفی مناسب است صحبت کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

درباره جرثقیل سقفی

  جرثقیل سقفی (Overhead crane) وسیله ای است که از تیر، کابل و یک قلاب تشکیل شده است و برای جابه جایی اجسام سنگین در محیط های سرپوشیده مانند کارخانه ها و سیلورها از آن استفاده می شود. جرثقیل سقفی به دلیل هزینه تعمیر بسیار کم، قابلیت استفاده در تمام محیط ها، کارکرد بسیار راحت، سازگار با محیط زیست، افزایش میزان کارکرد، مصرف انرژی بسیار کم، و سرعت جا به جایی اجسام، قابلیت حمل اجسام خطرناک مانند مواد سمی و خورنده، عملکرد راحت و کاهش میزان خسارت های ناشی از حمل بار در بسیاری از صنایع و کارخانه های بهترین گزینه برای جابه جایی وسایل سنگین می باشد.

انواع جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی براساس نوع کاربرد، هدف و نوع طراحی دارای انواع مختلفی می باشد که عبارت است از:

انتخاب سیم بکسل مناسب برای جرثقیل سقفی

  سیم بکسل یکی از اجزای اصلی در جرثقیل سقفی است، که در ایمنی و کارکرد جرثقیل نقش بسیار مهمی ایفا می کند، به همین دلیل انتخاب سیم بکسل مناسب برای جرثقیل امری ضروری است. سیم بکسل ها دارای انواع مختلفی هستند که باید متناسب با کارکرد و نوع جرثقیل سقفی انتخاب گردند.

برند سیم بکسل جرثقیل سقفی

 همان طور که گفتیم سیم بکسل در میزان امنیت و کارکرد انواع جرثقیل سقفی بسیار مهم می باشد. به دلیل نقش مهم سیم بکسل در جرثقیل سقفی، باید از میان انواع سیم بکسل، برند مناسب سیم بکسل برای جرثقیل سقفی انتخاب گردد. خیلی از افراد به دلیل صرفه جویی در هزینه ها به دنبال سیم بکسل ارزان برای جرثقیل سقفی هستند، کیفیت و کارایی پایین سیم بکسل های ارزان باعث ایجاد خسارت های زیادی خواهد شد. برای کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و طول عمر سیم بکسل بهتر است از سیم بکسل های باکیفیت و با ساختار مناسب استفاده شود. از این رو مناسب ترین برندهای سیم بکسل را که برای جرثقیل سقفی بهترین گزینه می باشند، معرفی می کنیم:

  • سیم بکسل گوستاولف آلمان: برند گوستاولف با تولید و طراحی سیم بکسل هایی با وزن کم، استحکام کششی بالا و طول عمر زیاد به عنوان یکی از مناسب ترین برندهای سیم بکسل جرثقیل سقفی به شمار می رود.
  • سیم بکسل فایفر آلمان: سیم بکسل فایفر ساخت کشور آلمان به دلیل رعایت استانداردهای بین المللی به عنوان یکی از برندهای معتبر سیم بکسل شناخته شده است..
  • سیم بکسل کیس وایر کره: سیم بکسل کیس وایر ساخت کشور کره با طول عمر مناسب و استحکام بالا مناسب برای انواع جرثقیل سقفی می باشد
  • سیم بکسل الفانت کره: این نوع از سیم بکسل ها با استحکام کششی، نرمی و انعطاف بالا مناسب برای انواع جرثقیل های سقفی می باشند.

سیم بکسل مناسب جرثقیل سقفی چه مشخصاتی باید داشته باشد

 به دلیل حساسیت و اهمیت جرثقیل سقفی در جابه جایی و بلند کردن اجسام، سیم بکسل جرثقیل سقفی باید دارای مشخصات و ویژگی های زیر باشد:

  1. دارای گسیختگی و نیروی کششی بالا
  2. طول عمر بالا
  3. در سایزهای و گریدهای مختلف
  4. با قابلیت انعطاف پذیری و نرمی بالا
  5. جذب سریع تمام ضربات وارد شده
  6. مقاومت در برابر سایش و خمش
  7. ضریب ایمنی بالا
  8. مغزی کنفی و فولادی
  9. دارای جنس فولادی و استنسل استیل

فاکتورهایی که در هنگام انتخاب سیم بکسل جرثقیل باید به آن توجه کرد.

به دلیل نقش مهم سیم بکسل در ایمنی افراد و اجسام در هنگام کار کردن با جرثقیل سقفی، باید به فاکتورهای زیر در هنگام انتخاب سیم بکسل جرثقیل سقفی توجه ویژه داشت:

  • پایداری سیم بکسل در برابر له شدگی و فشرده شدن
  • پایداری سیم بکسل در برابر ساییدگی
  • پایداری سیم بکسل در برابر پارگی
  • پایداری سیم بکسل در برابر خستگی خمشی
  • پایداری سیم بکسل در برابر چرخش

انواع سیم بکسل برای جرثقیل سقفی

 همه ما می دانیم که سیم بکسل یا طناب فولادی از تابیده شدن مجموعه ای از رشته های فولادی به دور هسته کنفی یا فولادی تشکیل می شود. سیم بکسل ها براساس نوع تاب، جنس مفتول، نوع مغذی یا هسته، سایز، قطر و نوع بافت دارای انواع مختلفی هستند. از انواع سیم بکسل در صنایع بزرگ و کوچک به منظور جابه جایی و بالا بردن اجسام استفاده می شود. استفاده از سیم بکسل برای جرثقیل یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از سیم بکسل می باشد. با توجه به انواع جرثقیل سقفی می توان از سیم بکسل هایی با مشخصات فنی متفاوت استفاده کرد، در ادامه مطلب به تعدادی از انواع رده سیم بکسل مورد استفاده در جرثقیل سقفی اشاره می کنیم:

سیم بکسل ۱۹*۶ به خاطر طول عمر مناسب و انعطاف پذیری بالا برای جرثقیل سقفی گزینه مناسبی می باشد.

سیم بکسل ۱۲*۶ دارای مغذی کنفی است و برای استفاده در جرثقیل سقفی و انواع بالابرها مورد استفاده قرار می گیرد

سیم بکسل رده ۳۷*۶، ۳۶*۶ و ۳۵*۷ نتاب

سیم بکسل ۲۶*۶ کامپکت

سیم بکسل ۲۶*۸ کامپکت

سیم بکسل ۱۹*۷ کامپکت

و…

ایمنی سیم بکسل جرثقیل سقفی

 به دلیل حساسیت کار جرثقیل های سقفی در جابه جایی اجسام سنگین و جابه جایی دیگر مواد، مانند مواد شیمیایی و خطرناک، باید برای افزایش ایمنی کار، سیم بکسل جرثقیل سقفی مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. میزان بررسی و بازدید به نوع شرایط کاری بستگی دارد، مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرد عبارت است از:

آسیب های حرارتی

آسیب های ناشی از خوردگی

آسیب های ناشی از لرزش بیش از حد

آسیب های ناشی از پیچیدگی و کشیدگی

آسیب های ناشی از ساییدگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *