انواع سیم بکسل های جرثقیل
۲۸ آبان , ۱۳۹۹
جرثقیل برقی دست دوم
۲۹ آبان , ۱۳۹۹

خرید سیم بکسل جرثقیل

برای خرید سیم بکسل در مرحله اول نیاز به اطلاعاتی درباره سیم بکسل داریم زیرا انواع بسیار گوناگونی از این محصول در بازار وجود دارد. هر کدام از این سیم ها با توجه به نوع کارایی و سطح مقاوت برای انجام کاری ساخته شده اند.
صنایع مصرف کننده سیم بکسل : سیم بکسل یک وسیله صنعتی پرکاربرد است که در سایزهای مختلف و ساختار و جنس متنوع در صنعت برای خرید عرضه می شود که هر یک مزایا و معایب خود را دارد اما مزایای آن جهت خرید نسبت به زنجیر انعطاف و نرم و بی صدا بودن و گستردگی مصرف در صنایع متنوع است . برای خرید سیم بکسل باید به زمان خرید توجه زیادی داشت یعنی فقط در زمانی که سیم بکسل دچار فرسودگی شده باشد بسرعت باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. زمانی که در سیم بکسل مورد استفاده در درام و قرقره ، ۶ شکستگی وایر در طناب و سه شکستگی در هر رشته ایجاد شود بای نسبت به تعویض و خرید سیم بکسل جایگزین اقدام کرد. اگر سیم بکسل دایم آویزان باشد و بار عمودی را تحمل می کند نیز باعث می شود در وایر سه نوع شکستگی ایجاد شود.
اطلاعات خرید سیم بکسل :

راهنمای سیم بکسل ( کمربند ) قطعه ای از بالابر های سیم بکسلی است که عمل راهنمائی و تنظیم حرکت سیم بکسل بر روی درام بالابر را انجام می دهد و از روی هم نشستن سیم بکسل جلوگیری می کند و جزء مهمی در بالابر های سیم بکسلی می باشد و در خرید سیم بکسل باید به اطلاعات دارم و کمربند نیز توجه داشت. گذشته از دقت و توجه به نیازهای فنی، سیم بکسل های تولید شده باید دارای گواهی کیفیت جهت خرید باشد . سیستم تضمین کیفیت سیم بکسل ها بسیار مهم است و باید از کیفیت و استاندارد بسیار بالایی برخوردار باشند. استفاده از یک سیم بکسل ارزان ولی نامناسب موجب اتلاف سرمایه و بروز خطرات مالی هنگفت است. کلیه مفتول های تشکیل شده سیم بکسل به صورت جداگانه مورد ازمایش قرار می گیرد و مقدار نیروی که جهت استفاده به کاربر توصیه می شود کمتر از ۴/۱ برابر قدرت اصلی یا نیروی گسیختگی می باشد و البته ضریب اطمینان طراحی معمولا بزرگتر از ۵/۲ است که مشخصات مناسب برای استحکام تسلیم سیم را معلوم میکند . در انتخاب سیم بکسل جهت خریدو جابجایی باید نکاتی مدنظر باشد که عبارت است از : – قطر سیم برابر با تناژ بار – رعایت زاویه در داخل قلاب بار متناسب با بار انتخاب شود . – حلقه سیم بکسل کوچک نباشد زیرا حلقه سیم بکسل باید کاملا کف قلاب قرار گیرد .
خرید سیم بکسل جابجا کننده بار از سه دیدگاه مدنظر است :
۱- نسبت به طول بار ، طول سیم بکسل انتخاب شود .
۲- نسبت به وزن بار ، طول سیم بکسل از نظر ظرفیت انتخاب می شود .
۳- پوشش سیم بکسل: مفتول فولادی بدون پوشش: این نوع مفتول بیشتر در مناطقی که عوامل ایجاد زنگ زدگی کمتر است استفاده می شود. مفتول فولادی گالوانیزه: این نوع مفتول با فلز روی پوشیده شده است و مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی و رطوبت و … دارد . این مفتول بیشتر در صنایع کشتیرانی و امور دریایی کاربرد دارد.

تهیه و تدوین: تیم فنی بازرگانی محمود قراچورلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *