لوازم و چرخ های فولادی

لوازم و چرخ های فولادی(Steel Wheel & Device)

  • طراحی و ساخت انواع چرخ های فولادی راه بر جرثقیل
  • طراحی بر اساس استاندارد FEM,ASME,DIN
    • ساخت انواع دنده ریسکر موتور از سایز 60 الی 550
    • طراحی وساخت انواع درام سیم بکسل بصورت ساده و شیار دار
      • طراحی و ساخت انواع ردیف چین درام سیم بکسل
      • ساخت انواع لنت ترمز بالابرهای سیم بکسلی(کمربند)

لوازم و چرخ های فولادی

هنگام بروز هرگونه خرابی و یا حادثه برای جرثقیل، اپراتور دستگاه ابتدا به فکر تعمیر یا تعویض قطعات جرثقیل است. اکثر افرادی که دائماً از جرثقیل خود در خط تولید کارخانه استفاده می کنند، تمایل دارند که قطعات یدکی جرثقیل را در انبار خود نگهداری کنند تا در صورت پدید آمدن مشکل و یا هرگونه خرابی، آن را هرچه سریعتر برطرف کنند.

در حقیقت وقتی نوبت به تعویض و تعمیر قطعات می رسد، مهم نیست چه کسی جرثقیل شما را ساخته است. بسته به نیاز، قطعات یدکی مختلفی برای هر نوع جرثقیل هر مارک موجود است، که به طور معمول باید توسط مارک های شناخته شده و با کیفیت ارائه شود تا بعدا دیگر مشکلی نداشته باشید و بتوانید از جرثقیل خود برای مدت طولانی استفاده کنید.

علاوه بر این، نگهداری مناسب و سرویس و مراقبت باعث افزایش طول عمر قطعات جرثقیل می شود.

edr1  لوازم و چرخ های فولادی mg11

چرخ فولادی جرثقیل برقی

همانطور که از نام این محصول پیداست، مواد استفاده شده در چرخ ها از فولاد است. از چرخ های فولادی برای حرکت جرثقیل های برقی روی ریل استفاده می شود. افزون بر این، یکی دیگر از کاربرد های جرخ فولادی بر روی ریل حالتی است که چرثقیل به صورت کالسکه استفاده می شود.

فولاد خالص استفاده شده در این مصول به معنای واقعی کلمه دارای کیفیت بسیار بالایی است و اندازه آن با توجه به قطر محصول طبقه بندی می شود. علاوه بر این، محصولات و قطعات بازرگانی محمود قراچورلو ازکیفیت بالایی برخوردار بوده و استاندارد های لازم را دارا است. در ادامه به برسی استاندارد های استفاده شده در جرثقیل خواهیم پرداخت.

استانداردهای استفاده شده در جرثقیلهای سقفی

استانداردهای متعددی برای ساخت و نگهداری جرثقیل های سقفی وجود دارد که مهمترین آنها از آلمان و ایالات متحده است. برخی از این استانداردها در زمینه جرثقیل تخصصی بوده و برخی دیگر استانداردهای کلی هستند که در ادامه از فصلها و بخشهای مربوط به جرثقیل به آنها پرداخته شده است.

استاندارد DIN

موسسه ملی استاندارد آلمان ، که در سال ۱۹۱۷ تاسیس شد واستانداردهای آن امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، در حال حاضر، DIN بیش از ۴۰۰۰ عنوان را استانداردسازی کرده است که تقریباً همه زمینه های فناوری را پوشش می دهد.

DIN یکی از سخت ترین  استاندارد ها است. با توجه به اینکه آلمان در ساختن جرثقیل های سقفی و نرخ بالای تولید شرکت های آلمانی از پیشگامان جهانی است، استاندارد DIN مرجع اکثر تولیدکنندگان در سراسر جهان است.

گسترده ترین و پر کاربرد ترین استانداردها در زمینه ساخت جرثقیل شامل DIN15018 و DIN EN 129444 در زمینه ساخت سازه و مکانیکی و دیگری  در ساخت  و حفاظت در برابر خوردگی است.

استاندارد ASME

در سال ۱۸۸۰ انجمن مهندسان مکانیک آمریکا تاسیس شد، استانداردهای زیادی را برای انواع جرثقیل های سقفی و دروازه ای، از جمله ASME B30.B30.2 برای جرثقیل های سقفی و دروازه ای و ASME B30.16 استفاده کرده است.

به طور کلی، با در نظر گرفتن بازار هدف، می توان از استانداردهای مختلف جرثقیل های سقفی و دروازه ای استفاده کرد.

با توجه به اینکه بالابرهای جرثقیل در ایران بیشتر از شرکت های آلمانی یا تحت مجوز این شرکت ها هستند، استاندارد DIN عموماً در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما برخی از مشتریان، از جمله شرکت نفت و صنایع وابسته به آن، تمایل بیشتری به CMAA ها را از تجهیزات جرثقیل سقفی خریداری می کنند.

 درام و نحوه پیچیدن سیم بکسل به دور آن

پیچاندن طناب بکسل به طور مساوی و محکم در اطراف درام بسیار مهم است. بسته به جهت چرخش، سیم بکسل به محض قرار گرفتن بر روی درام تمایل به پیچ خوردن و چرخش دارد. این ویژگی باعث می شود که سیم بکسل را در جهت خاصی بچرخانید. اگر لایه اول به خوبی و محکم با چرخاندن طناب بکسل بر روی درام یا قرقره انجام شود، می توان اطمینان حاصل کرد که لایه های بعدی به طور صحیح و منظم پیچ خورده اند.

اگر جهت طناب بکسل به اشتباه انتخاب شده باشد، لایه اول طناب بکسل دقیق و محکم جا نمی گیرد و باعث می شود لایه دوم بین چرخه های لایه اول به اشتباه غلط بخورد.

alter  لوازم و چرخ های فولادی rut

جمع بندی

بازرگانی محمود قراچورلو  عرضه کننده لوازم و چرخ های فولادی است. این محصول از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است تا در سالهای آینده در خدمت شما باشد. با استفاده از تکنولوژی روز و با توجه به مشتریان طراحی شده است. بازرگانی  محمود قراچورلو  نیازهای شما را برآورده می کند و کیفیت عالی را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهد.